среда, 16. јул 2014.

Stilski nameštaj i svetska tržišta


Stilski nameštaj i svetska tržišta

Stilski nameštaj se ubraja u jednu od kvalitnijih i dugoročnijih tvorevina čoveka, a popularan je širom sveta. On se razlikuje po svojstvima i kulturološki  po stilu u zavisnosti od vrste tržišta. Njegova rasprostranjenost  je prepoznatljiva i uočljiva. Popularan je u velikom broju zemalja širom  sveta. Svaka vrsta stilskog nameštaja treba da zadovoljava tri uslova:

funkcionalnost
dekorativni efekat
prilagodjenost  enterijeru i nameni  sredine 

Dakle, zastupljenost stilskog nameštaja je u svim zemljama i na svim kontinentima. Stilovi se razlikuju i po dizajnu, dimenzijama nameštaja i po bojama. Poznati su tzv. skandinavski stil, danski stil, koji su se razvijali početkom dvadesetog veka i veoma brzo bili prihvaćeni na svetskom tržištu. 

Za svako tržište posebno se proučava njegova funkcionalnost, utvrdjuje se standardne mere enterijera kao i proporcije stanovnika za koji se izradjuje nameštaj.

Vrste, ukrašavanje sa duborezima, pozlatama i posrebrenim elementima javile su se u 19 veku, i prvenstveno su imali dekorativni efekat a zatim su dobijali i na funkcionalnosti. Karakteristike nameštaja  kreriranog za Evropsko tržište je po orginalnosti tkanina, takodje odredjeni vrste printova kao animal printovi i etno vezovi prilagodjeni  pojedinim krajevima. Stilske kolekcije su se menjale, kako svoju strukturu i organizaciju u prostoru tako i svoj dizajn.



Stilski nameštaj na drugim kontinentima

Stilski nameštaj u zemljama Afrike pod uticajem je plemenskih tradicija i korišćenjem simbola i elemenata iz prirode. Koristi se veliki broj boja i dezena, kao i najkvalitetnije drvo orah, hrastovina, mahagoni. Često se na ovakvim vrstama nameštaja mogu naći  tradicionalne plemenske šare kao i duborezi sa životinjama koji oslikavaju tradiciju i divljenje zivotinjama.

Ovaj nameštaj na drugim kontinentima se znatno razlikuje  i postoji tendencija prihvatanja i drugih kultura. Stilski detalji kroz istoriju drugih naroda i kultura, su jedan od trendova koji su dosta zastupljeni u zemljama Azije

Stilski nameštaj čine autorska dela i odlikuje ih unikatnost i kvalitet.

U zemljama Južne i Severne Amerike karakteriše se kao veliko tržište i karakteristično potrošačko društvo. Na severno američkom kontinentu se karakteriše praktičnošću. Velike prostorije i enterijeri imaju prostor za stilske plakare i moderni su po dizajnu sa stilskim linijama.

Umesto zaključka

Stilski nameštaj od svog nastanka do danas se menjao kako po svojim dimenzijama, bojama tako i po funkciji. Stalna ispitivanja i prilagodjavanje društva su i danas prisutna i imaju tendenciju usavršavanja i prilagodjavanja potrebama modernog tržišta.





1 коментар:

  1. autor se potrudio ali nije ponudio jasnu sliku o razlikama u stilskom namestaju po kontinentima.

    ОдговориИзбриши